Подводния флот на Николай Втори.
За съжаление името на последния руски Император и ролята му в тази област са напълно забравени, а по Негово време Руската Империя развива подводното корабостроене от нулата.
От 1903 до 1917 година Руската Империя построява 67 и купува 11 подводници.Въпреки съществуващия мит, че Императорския флот се е състоял изцяло то западни подводници тип Holland (АГ-11-26), броят им в руския флот е бил само 11 или 14% от целия флот.При това са поръчани през 1916 година в разгара на ПСВ.
/Композиция с подводници Holland 602/
По чуждестранни планове, макар и с руски доработки на територията на Руската Империя са построени 4 броя от серията ''Нарвал'', 7 броя ''Сом'' и 6 броя ''Осетр'', общо 16 или 20,5% от целия подводен флот.
Тоест, 65,5% от Императорския флот е изцяло руска изработка, 20,5% е конструиран на базата на чуждестранни планове, а 14% са изцяло вносни.
За периода между 1903 и 1917 година, под ръководството на Николай Втори не просто е организирано конструирането на първите опитни образци, но и започва серийно производство на напълно домашни подводници.
За няколко години до началото на ПСВ война са построени 3 корабостроителници в Ревел, днешен Талин, развалините на някогашните Имперски заводи стоят и до днес.
Имперски специални служби следят за напредъка и при другите държави.Така например през 1904 година от САЩ в Руската Империя е внесен американския модел ''Protector'' и е копирана под наименованието ''Естера''.Проведените изпитания обаче показват, че западните модели изостават от руските такива по издържливост, скорост и време на потапяне.В крайна сметка, построените по този модел подводници така и не се използват от Имперския флот.
Руските инженери разработват 13 модела подводници, 5 от които стават серийни - ''Касатка'', ''Карп'', ''Кайман'', ''Морж'' и ''Барс''.
Въпреки че не влизат в серийно производство някои модели все пак влизат на служба във флота, например клас ''Акула'' извършва 16 бойни мисии, участва в изграждането на минни полета и е първата руска подводница, която търси цели в морето, вместо да изчаква на фиксирана предварително позиция.
/Попада на мина, като е открита през 2014 година/
Най-успешния и масов модел е клас ''Барс'', една от тези подводници е била на служба не само в Имперска Русия, но и в съветския период, по времето на Ленин и след това Сталин, участва и в двете войни.
/1915 година подводница от серията ''Барс''/
/Личния състав на ''Барс''/
Другите серийни модели:
/''Кайман'' 1908 година, построени са 4 броя/
/''Касатка'' построени са 6 броя/
/''Карп'' 1907 година, построени са 3/
/''Морж'' 1913 година, построени са 3 броя/
В състава на Императорския Флот се появява и първия в света минен заградител - ПЛ ''Краб'', проектиран от Михаил Нальотов.
Руския подводен флот успява да се отличи по време на ПСВ, подводницата клас ''Волк'' успява да потопи 3 германски съда за 1 ден.
/''Волк'' потапя германския кораб ''Гера'' 1916 година/
Статията е оттук, има още много интересни материали за последния Император, който трябва да се счита за баща на руския подводен флот.
http://nick2.ru/podvodnyj-flot-nikolaya ... yushhie-r/